Coronavirus: onze infocenters en kantoren zijn alleen toegankelijk op afspraak en op voorwaarde dat het dossier dringend is

Datum:

Onder voorbehoud van andere maatregelen die genomen worden door de bevoegde autoriteiten voor de uitzonderlijke situatie met het Coronavirus (COVID-19), past de FOD Financiën vanaf 12 maart 2020 zijn dienstverlening aan in zijn elf infocenters en in zijn andere lokale kantoren.

Om te voorkomen dat het virus zich verder verspreidt en de door de FOD Volksgezondheid aanbevolen afstand tussen personen te garanderen, vragen we u:

  • om alleen op afspraak naar onze kantoren te komen en dit alleen voor dringende dossiers
  • voor onze andere dienstverleningskanalen te kiezen

U kunt de grote meerderheid van uw administratieve zaken online of per telefoon regelen.

Als u een beroep moet doen op de diensten van FOD Financiën:

  • Kies voor onze digitale diensten (website, MyMinfin en andere e-services).
  • Heeft u niet gevonden wat u zocht? Heel wat vragen kunnen via de telefoon beantwoord worden. Contacteer ons:
    • via ons Contactcenter voor algemene vragen: per telefoon op het nummer 02 572 57 57, iedere werkdag van 8u30 tot 17 uur.
    • via uw bevoegd lokaal kantoor voor vragen over uw persoonlijk dossier.
  • Als u geen andere keuze heeft dan naar een van onze infocenters of kantoren te komen, kan dit alleen op afspraak.
    • Maak een afspraak voor één infocenter via onze website of via ons Contactcenter.
    • Maak een afspraak voor uw bevoegd lokaal kantoor door rechtstreeks naar uw bevoegd lokaal kantoor te bellen.

Opgelet: sinds 2 maart 2020 kunt u niet langer een kopie van uw aanslagbiljet krijgen in onze kantoren. Download een kopie via myminfin.be of bel naar ons Contactcenter.