Sinds 13 maart 2020 zijn onze infocenters en kantoren niet meer toegankelijk voor het publiek om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
In een eerste fase die start op 15 juli 2020 zullen we u opnieuw ontvangen in onze 11 infocenters. Om ook de Duitstalige burgers te helpen, zullen onze twee kantoren in Eupen ook toegankelijk zijn. We zullen enkel op afspraak werken.
Onze andere kantoren zullen voorlopig gesloten blijven voor het publiek.
Enkel op afspraak
Voor de meerderheid van uw administratieve zaken is het niet nodig om langs te komen in onze infocenters en kantoren. U kunt ze namelijk gemakkelijk online of per telefoon verrichten.[1]
Moet u toch langskomen? Plan vanaf vandaag uw bezoek.
Vanaf 15 juli ontvangen we u enkel op afspraak en dat voor een bepaald aantal administratieve stappen.
Hygiëne- en veiligheidsmaatregelen
Om ieders veiligheid te blijven verzekeren, hebben we verschillende hygiëne- en veiligheidsmaatregelen genomen.
We vragen u om tijdens uw bezoek:
- altijd een mondmasker te dragen (opgelet: Mondmaskers worden niet ter beschikking gesteld door de FOD Financiën);
- indien mogelijk alleen te komen;
- uw eigen balpen mee te brengen;
- uw handen te ontsmetten bij het betreden van het gebouw. De FOD Financiën voorziet hiervoor desinfecterende gel aan de ingang;
- altijd de veiligheidsafstand van 1,5 meter te respecteren;
- de signalisatie in het gebouw nauwgezet te volgen.
Opgelet: de hulp bij het invullen van de aangifte werd beëindigd op 30 juni en is dus niet mogelijk in de infocenters.
[1] U kunt:
- uw fiscaal en patrimoniaal dossier raadplegen via www.myminfin.be;
- de meeste van uw administratieve zaken online regelen via www.myminfin.be of via onze andere e-services;
- alle informatie raadplegen in de FAQ’s en in de meestgestelde vragen op onze website www.fin.belgium.be.
Heeft u niet gevonden heeft wat u zocht? Bel naar:
- ons Contactcenter (02 572 57 57) voor algemene vragen;
- uw bevoegd lokaal kantoor voor vragen over uw persoonlijk dossier.