Hebt u vorig jaar uw belastingaangifte laten invullen door één van onze medewerkers? Dan bellen we u misschien op.
Tot en met 4 mei 2020 bellen we u mogelijk op als u:
- in 2019 uw aangifte hebt laten invullen door één van onze medewerkers
- en u ons uw telefoonnummer hebt doorgegeven
- en u dit jaar geen voorstel van vereenvoudigde aangifte zal ontvangen
We stellen u voor om een afspraak vast te leggen om uw aangifte via telefoon in te vullen in mei of juni. Het staat u natuurlijk vrij om dat voorstel te aanvaarden of te weigeren.
Als u het voorstel aanvaardt, vragen we u alleen uw rijksregisternummer, een eventueel bijkomend telefoonnummer en uw voorkeur voor het moment van de afspraak. Meteen na het telefoongesprek sturen we u een SMS met de bevestiging van de afspraak.
Als u dat wenst, kan u ons ook later zelf opbellen op het nummer dat u zal vinden op de envelop van uw aangifte.
Alle sessies voor het invullen van de aangifte in onze kantoren en in de gemeenten zijn geannuleerd.
De hulp is gratis en gebeurt alleen per telefoon. Er wordt geen enkele andere info gevraagd tijdens het maken van de afspraak.
- Wij stellen nooit voor om naar uw woning te komen. Het invullen van de aangifte gebeurt alleen via telefoon.
- Wij vragen nooit uw rekeningnummer per telefoon.
- Wij vragen nooit het nummer of de code van uw bankkaart of uw kredietkaart.
- Wij vragen nooit om te betalen voor hulp bij het invullen van de aangifte.
Wat moet ik doen als ik geen telefoon krijg?
Op dit moment moet u niets doen. U ontvangt in mei uw aangifte of uw voorstel van vereenvoudigde aangifte.
Als u een aangifte ontvangt: op de envelop vindt u een telefoonnummer. U kunt dat nummer bellen om een afspraak te maken om uw aangifte te laten invullen via telefoon.
Als u een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangt: kijk na of de gegevens correct en volledig zijn. Als dat zo is, moet u niets doen. U moet ons dan dus niet contacteren.