Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren

Nieuwe phishingmail in omloop: 'de aankoop van een pincode voor uw pakje'

Datum:

Een nieuwe poging tot phishing met behulp van de identiteit van onze douanediensten is aan de gang. In deze e-mail wordt u gevraagd een pincode aan te schaffen en deze per e-mail naar ons te sturen.
De douane zal u nooit vragen om een PIN aan te kopen om tot de levering van uw aankoop over te gaan door uw koeriersdienst.
Anderzijds neemt de douane nooit rechtstreeks extra kosten in rekening voor een pakket, behalve voor de vernietiging van namaak of andere inbreuken.
De kosten van een pakket worden altijd gedragen door de koeriersdienst, dat ook de aangever van de goederen is. Zij zijn het die de extra douanekosten, de zogenaamde "inklaringskosten", doorrekenen aan de particulieren. 

Tenslotte maakt de phishingmail gebruik van: 'colis@douane.gouv.be' / colis.douane@dr.com. De emailadressen van onze FOD en dus ook de douane maken steeds gebruik van: '...@minfin.fed.be'.
Wees ten alle tijden waakzaam en indien u denkt een phishingmail te hebben ontvangen, neem dan met ons contact op via: https://financien.belgium.be/nl/phishing.