Met de toepassing Intervat kunt u uw btw-aangiften (of deze van uw klanten) indienen.
Actualiteiten
-
13.07.2022 - One Stop Shop (OSS) - EU e-commerce: herinnering ten onrechte verstuurd
Door een technisch incident hebben belastingplichtigen die in het OSS-systeem geregistreerd zijn ten onrechte een herinnering ontvangen voor de indiening van de aangifte voor het tweede kwartaal 2022. De wettelijke termijn voor de indiening van die aangifte is wel degelijk 31 juli 2022.
Zelfs indien u deze herinnering hebt ontvangen, hebt u tot 31 juli 2022 de tijd om uw OSS-verplichtingen voor die periode na te komen.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
-
27.06.2022 - Geen papieren betaalformulieren meer
Vanaf 30 juni 2022 zult u geen voorgedrukte formulieren meer kunnen bestellen om uw btw-betalingen te verrichten.
Het selectievakje ‘Aanvraag van betaalformulier’ zal dus verdwijnen uit Intervat.
Wenst u uw betalingen via overschrijving te blijven uitvoeren? Het rekeningnummer en de mededeling worden nu vermeld op de ontvangstbevestiging van uw aangifte.
Bericht aan ontwikkelaars voor aangiften via bestand
Vanuit technisch oogpunt:
- wordt het kenmerk ‘payment’ facultatief, maar kan het alleen worden ingevuld met de waarde ‘NO’. De waarde ‘YES’ zal een blokkeringsfout veroorzaken
- zal het XSD-schema binnenkort worden aangepast
- wordt het kenmerk ‘payment’ facultatief, maar kan het alleen worden ingevuld met de waarde ‘NO’. De waarde ‘YES’ zal een blokkeringsfout veroorzaken