2024
-
18.03.2024 - Onderhoud e-services op 21 maart van 20 u. tot 21 u.
Op donderdag 21 maart 2024 tussen 20 u. en uiterlijk 21 u., gebeurt er belangrijk onderhoud op de FAS waardoor u bij het aanmelden op alle onlinediensten van de overheid storingen kunt ondervinden. Ervaart u een probleem, probeer dan (na 21 u.) terug aan te melden.
We verontschuldigen ons voor de overlast.
-
30.01.2024 - IT-onderhoud tijdens het weekend van 3 en 4 februari 2024
Het volgende IT-onderhoud vindt plaats tijdens het weekend van 3 en 4 februari 2024. Er zal geen totale onderbreking van onze e-services zijn, maar storingen zijn tijdens deze periode mogelijk.
Bedankt voor uw begrip.
2023
-
16.10.2023 - Btw-aangiften: termijn verlengd
De indieningstermijn voor de btw werd eerder vastgesteld op 20 oktober 2023.
Door uitzonderlijke omstandigheden de afgelopen dagen (hackeraanvallen op de federale diensten), heeft de minister van Financiën, Vincent Van Peteghem, beslist om uitstel te geven tot en met 23 oktober 2023 voor het indienen van de btw-aangiften:
Opgelet: voor de betaling van de verschuldigde btw geldt geen uitstel, die moet tegen 20 oktober 2023 gebeuren.
- maandelijkse aangifte voor september 2023
- kwartaalaangifte voor het 3de kwartaal 2023
- maandelijkse intracommunautaire opgave voor september 2023
- kwartaal intracommunautaire opgave voor het 3de trimester 2023
-
07.09.2023 - IT-onderhoud in het weekend van 9 en 10 september 2023
Het volgende IT-onderhoudsweekend vindt plaats in het weekend van 9 en 10 september 2023. Er zal geen totale onderbreking van onze e-services zijn, maar storingen zijn tijdens deze periode mogelijk.
Bedankt voor uw begrip.
-
06.03.2023 - IT-onderhoud in het weekend van 11 en 12 maart 2023
-
27.01.2023 - IT-onderhoud in het weekend van 3, 4 en 5 februari 2023
Tijdens het eerste IT-onderhoud van het jaar zullen onze applicaties onbeschikbaar zijn:
- Op vrijdag 3 februari van 18 u tot 20 u en op zaterdag 4 februari van 10 u tot 15 u.
- Ook op andere momenten tijdens dit onderhoud zijn storingen mogelijk.
Bedankt voor uw begrip.
2022
-
05.12.2022 - Inloggen op onze e-services niet mogelijk op 5 december vanaf 22 u.
-
15.09.2022 - Artemis - Onbeschikbaarheid deze woensdag 21 september 2022 van 17 tot 19 uur
Na de installatie van de Artemis-berichtensoftware zal Intervat niet beschikbaar zijn op woensdag 21 september 2022 van 17 tot 19 uur.
-
06.09.2022 - IT-onderhoud: onderbrekingen mogelijk in het weekend van 10 en 11 september
Tijdens het weekend van 10 en 11 september gaat het laatste trimestriële IT-onderhoud van het jaar door. Er is geen algemene onderbreking van de toepassingen voorzien, maar eventuele storingen zijn mogelijk.
Bedankt voor uw begrip.
-
26.07.2022 - Onbeschikbaarheid van e-services tijdens de nacht van 28 juli
-
13.07.2022 - One Stop Shop (OSS) - EU e-commerce: herinnering ten onrechte verstuurd
Door een technisch incident hebben belastingplichtigen die in het OSS-systeem geregistreerd zijn ten onrechte een herinnering ontvangen voor de indiening van de aangifte voor het tweede kwartaal 2022. De wettelijke termijn voor de indiening van die aangifte is wel degelijk 31 juli 2022.
Zelfs indien u deze herinnering hebt ontvangen, hebt u tot 31 juli 2022 de tijd om uw OSS-verplichtingen voor die periode na te komen.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
-
27.06.2022 - Geen papieren betaalformulieren meer
Vanaf 30 juni 2022 zult u geen voorgedrukte formulieren meer kunnen bestellen om uw btw-betalingen te verrichten.
Het selectievakje ‘Aanvraag van betaalformulier’ zal dus verdwijnen uit Intervat.
Wenst u uw betalingen via overschrijving te blijven uitvoeren? Het rekeningnummer en de mededeling worden nu vermeld op de ontvangstbevestiging van uw aangifte.
Bericht aan ontwikkelaars voor aangiften via bestand
Vanuit technisch oogpunt:
- wordt het kenmerk ‘payment’ facultatief, maar kan het alleen worden ingevuld met de waarde ‘NO’. De waarde ‘YES’ zal een blokkeringsfout veroorzaken
- zal het XSD-schema binnenkort worden aangepast
- wordt het kenmerk ‘payment’ facultatief, maar kan het alleen worden ingevuld met de waarde ‘NO’. De waarde ‘YES’ zal een blokkeringsfout veroorzaken
-
02.06.2022 - IT-onderhoud: onderbreking van de e-services op zondag 5 juni en maandag 6 juni (Pinksterweekend)
-
14.04.2022 - Nieuwe functionaliteiten: een aangifte via scherm verbeteren en online hulp
Wilt u een reeds ingediende aangifte verbeteren? U kunt dit voortaan gemakkelijker doen via het indienen via scherm voor het verbeteren van:- de technische documentatie en de verschillende beschikbare FAQ.
- het contactformulier.
Meer info over de verbetering van een aangifte via scherm Hebt u een vraag of een technisch probleem? We hebben een nieuw tabblad ‘Online-help’ toegevoegd.Via dit tabblad hebt u rechtstreeks toegang tot:
- een periodieke aangifte
- een intracommunautaire opgave
- een aangifte van nieuwe vervoermiddelen (ANV)
- een speciale aangifte (629)
- een aangifte curator
-
01.04.2022 - Laatste verzending op papier van het btw-rekeninguittreksel (brief nr. 671)
Na de afsluiting van het eerste kwartaal 2022 versturen we voor de laatste keer het rekeninguittreksel op papier.
Vanaf het tweede kwartaal 2022 zult u het driemaandelijkse overzicht van de toestand van uw rekening-courant niet meer per post ontvangen. U vindt de digitale versie van uw rekeninguittreksel in ‘Mijn documenten’ in MyMinfin. In MyMinfin kunt u ook te allen tijde de (real-time) status van uw rekening-courant raadplegen. Meer info daarover vindt u op onze website.
Wilt u een melding krijgen van elk digitaal document dat de FOD Financiën naar uw onderneming verstuurt? Activeer dan nu uw eBox Enterprise! Dat doet u op www.eboxentreprise.be. Meer info over het gebruik van de eBox bij de FOD Financiën vindt u in onze FAQ.
-
24.03.2022 - Een nieuwe versie van 'XSD beschrijving OSS aangifte gedetailleerde beschrijving' is beschikbaar in 'Technische documentatie'
-
10.03.2022 - IT-onderhoud in het weekend van 12 en 13 maart: planning
Zaterdag 12 maart: de e-services zullen tussen 9 en 14 uur niet beschikbaar zijn.
Zondag 13 maart: de e-services zullen tussen 8.30 en 10.30 uur verstoord (korte onderbrekingen) zijn.
Bedankt voor uw begrip.
-
22.02.2022 - IT-onderhoud: e-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 26 en 27 februari
Door een IT-onderhoud zullen alle e-services niet beschikbaar zijn vanaf vrijdag 25 februari om 18 u tot zondag 27 februari om 12u.
Dit is het onderhoud dat oorspronkelijk gepland was voor het weekend van 29 en 30 januari en dat vanwege externe factoren geannuleerd werd.
Bedankt voor uw begrip.
-
18.02.2022 - Wijziging Bulgaarse btw-nummers (natuurlijke personen)
Sinds 4 januari 2022 bestaan de Bulgaarse btw-nummers van heel wat ondernemingen natuurlijke personen uit 9 cijfers (in plaats van 10 vroeger).
U kunt de Bulgaarse btw-nummers bekijken via de toepassing VIES.
Als u handelingen verricht met Bulgaarse klanten, vragen we u om hiermee rekening te houden in uw intracommunautaire opgaves (vanaf de opgave voor handelingen in januari 2022).
-
25.01.2022 - E-services: onbeschikbaarheid 27 - 30 januari 2022
-
11.01.2022 - Gebruik rooster 91 niet meer (decembervoorschot)
Rooster 91 kan niet meer gebruikt worden sinds 2020. Het decembervoorschot btw was tijdelijk opgeschort in december 2020 en definitief afgeschaft sinds december 2021.
2021
-
31.08.2021 - IT-onderhoud: storingen gepland voor het weekend van 4 en 5 september
-
06.08.2021 - Nihil aangifte: vereenvoudigde indiening ook voor mandatarissen
Vanaf nu kunt u als mandataris er ook voor kiezen om de volgende aangiften rechtstreeks vanaf het dashboard in te dienen:Log u in bij Intervat als mandataris.
Om niet alle stappen van de klassieke indiening te moeten doorlopen, moet u de volgende twee vakjes aanvinken:Raadpleeg de FAQ's ‘Hoe Intervat gebruiken’ voor meer informatie over de verschillende nihil indieningen.
- een nihil periodieke aangifte
- een nihil klantenlisting
- een nihil verzamelaangifte (curatoren)
- een nihil OSS-aangifte
- Ik wil een nihil aangifte indienen
- Klik om uw mandatarisgegevens in te voeren
-
29.04.2021 - Door een IT-onderhoud zal de toegang tot de e-services van de FOD Financiën verstoord zijn op zondag 2 mei tussen 15 en 17 u
-
16.04.2021 - Uitstel indiening btw-aangiften over maart 2021 en eerste kwartaal 2021
-
15.04.2021 - Wilt u gebruik maken van de btw-vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen?
-
01.04.2021 - Btw - Registratiemodule van One Stop Shop (OSS) beschikbaar
De registratiemodule van het éénloketsysteem One Stop Shop (OSS) is nu beschikbaar.
-
10.02.2021 - Toegang tot e-services verstoord op donderdag 11 februari tussen 8.30 en 9.30 u
Toegang tot e-services verstoord op donderdag 11 februari tussen 8.30 en 9.30 u.
Door een IT-onderhoud zal de toegang tot de e-services van de FOD Financiën verstoord zjin op donderdag 11 februari tussen 8.30 en 9.30 u.
Bedankt voor uw begrip.
-
18.01.2021 - Nieuwe mogelijkheden beschikbaar
De volgende nieuwigheden zijn sinds 14 januari beschikbaar in Intervat:- Jaarlijkse klantenlisting: indienen van een klantenlisting voor stopzetters zonder de stopzettingsbevestiging af te wachten
- Periodieke aangifte: mogelijkheid om de roosters te kiezen die gebruikt werden in de vorige aangifte
- Curator: de verzamelaangifte kan nu ook voor de ‘Fresh starters’ worden ingediend via Intervat
- Dashboard: aanduiding via welke inlogprocedure en context de aangifte ingediend werd:
Deze aanduiding vervolledigt de aanduiding van de gebruikte indieningsprocedure: via bestand of via scherm.
- A voor ‘In eigen naam’
- E voor ‘In naam van een onderneming’ en ‘Indienen voor uw onderneming'
- R voor ‘In naam van een onderneming’ en ‘Indienen voor andere ondernemingen’
-
13.01.2021 - E-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 16 en 17 januari.
Door een IT-onderhoud zullen alle e-services niet beschikbaar zijn vanaf vrijdag 15 januari om 18 u tot zondag 17 januari om 16 u.
Bedankt voor uw begrip.
2020
- 08-09-2020 - E-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 12 en 13 september
Door een IT-onderhoud zullen alle e-services niet beschikbaar zijn vanaf zaterdag 12 september om 4 u tot zondag 13 september om 18 u.
Bedankt voor uw begrip.
- 06-08-2020 - Nieuwe schermen voor het indienen van verschillende aangiften
In de nieuwe versie van Intervat, op 6 augustus 2020 in productie gesteld, hebben we de gebruiksvriendelijkheid van de toepassing verder verbeterd. We hebben de schermen aangepast voor het indienen van:Ontdek de nieuwe schermen van de versie 13.2.X. (PDF, 258.09 KB)
- de periodieke aangifte
- de bijzondere aangifte – 629
- de aangifte curator
- 08-06-2020 - Intervat is niet meer compatibel met Internet Explorer
Sinds 5 juni 2020 is het niet meer mogelijk om de browser Internet Explorer te gebruiken voor Intervat.
Wij raden u aan om de browsers Firefox, Chrome, Edge of Vivaldi te gebruiken.
- 02-06-2020 - Nieuwe schermen voor indienen, opzoeken en raadplegen
Een nieuwe versie van Intervat zal op 5 juni 2020 in productie gaan.
We hebben de gebruiksvriendelijkheid van Intervat verbeterd door het aanbieden van nieuwe schermen voor:- het indienen van:
- de jaarlijkse klantenlisting
- de intracommunautaire opgave
- de aangifte MTN (nieuwe vervoermiddelen)
- de aanvraag Vatrefund
- de aangifte Prorata Vatrefund
- het opzoeken van btw-regimes
- het raadplegen van eerder ingediende aangiften/aanvragen/…
De in te vullen gegevens blijven ongewijzigd.
- het indienen van:
- 22-04-2020 - IT-onderhoud: Intervat niet beschikbaar vanaf vrijdag 24 april om 12 uur tot zondag 26 april om 22 uur
- 10-04-2020 - Wilt u gebruik maken van de vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen?
- 08-04-2020 - Door een IT-onderhoud zullen alle e-services van de FOD Financiën niet beschikbaar zijn vanaf vrijdag 10 april om 22.00 u. tot maandag 13 april om 22.00 u. (paasweekend).
Wij danken u voor uw begrip.
- 30-03-2020 - Coronavirus - bijkomende steunmaatregelen - btw-teruggaven voor alle maandaangiften van februari 2020, ingediend tot en met 3 april 2020
Meer info
- 27-03-2020 - Bijzondere aangifte 629 - Wijziging van betalingstermijn
In het kader van de steunmaatregelen rond het coronavirus wordt de betalingstermijn voor de bijzondere aangiften 629, met betrekking tot het eerste kwartaal van 2020, verlengd tot 20 juni 2020 (deze termijn was oorspronkelijk gepland voor 20 april 2020).
- 24-03-2020 - IT-onderhoud: e-services niet beschikbaar vanaf vrijdag 27 maart om 12.00 uur tot maandag 30 maart om 8.00 uur - Update: onderhoud geannuleerd
Door een IT-onderhoud zullen alle e-services van de FOD Financiën niet beschikbaar zijn vanaf vrijdag 27 maart om 12.00 uur tot maandag 30 maart om 8.00 uur.
Wij danken u voor uw begrip.
- 19-03-2020 - Coronavirus - Bijkomende steunmaatregelen
Meer info
- 11-03-2020 - Het is momenteel niet mogelijk om toegang te krijgen tot Intervat met een certificaat. Wij proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.
- 24-02-2020 - Curatoren - Indienen btw-verzamelaangiften
In Intervat dienen sommige curatoren momenteel verzamelaangiften in die niet kunnen verwerkt worden. De reden hiervan is dat er enkel verzamelaangiften kunnen (én moeten) ingediend worden voor gefailleerde belastingplichtigen die op datum van het faillissementsvonnis zélf gehouden waren tot indiening van periodieke aangiften.
Meer info (PDF, 191.43 KB)
- 03-02-2020 - Brexit - gevolgen voor btw
Sinds 1 februari maakt het Verenigd Koninkrijk geen deel meer uit van de Europese Unie (EU). Dit brengt belangrijke fiscale gevolgen met zich mee.
De terugtrekkingsovereenkomst voorziet echter in een overgangsperiode tot en met 31 december 2020.
Tijdens deze periode blijven dezelfde regels gelden als voor een EU-lidstaat. De rechten en plichten van de Europese belastingplichtigen tegenover het Verenigd Koninkrijk blijven dus onveranderd: de intracommunautaire opgave (VIES), btw-teruggave, Mini One Stop Shop …
Het akkoord bevat ook specifieke bepalingen die vanaf 1 januari 2021 zullen gelden.
Deze betreffen: We zullen hierover binnenkort meer specifieke informatie publiceren.- leveringen van goederen die vóór 31 december 2020 begonnen zijn, maar die pas na 1 januari 2021 aankomen in het Verenigd Koninkrijk
- de btw-teruggave
- de Mini One Stop Shop (MOSS)
- VIES
- …
- 31-01-2020 - Een nieuwe versie van Intervat is beschikbaar
U kunt vanaf nu:- de nieuwe aangifte Call-off Stock (PDF, 484.99 KB) indienen
- online betalen via de functionaliteit ' e-payment (PDF, 142.16 KB)'
- de indicator van de systeembelasting van Intervat raadplegen
2019
- 22-07-2019 - Toegang tot e-services verstoord van donderdag 25 juli om 22 uur tot vrijdag 26 juli om 1 uur
Door een onderhoud van het federale authenticatiesysteem zal de toegang tot de e-services van de FOD Financiën verstoord worden van donderdag 25 juli om 22 uur tot vrijdag 26 juli om 1 uur.
Bedankt voor uw begrip.
- 13-06-2019 - Klantenlijst en intracommunautaire opgave via een Excel-bestand
U kunt vanaf nu uw klantenlijst (KL) en uw intracommunautaire opgave (ICO) indienen via een Excel-bestand.
We willen uw werk vergemakkelijken: lange lijsten moet u niet meer manueel invoeren via de schermen. U vermijdt ook het risico van gegevensverlies.
Meer info - 02-05-2019 - Testomgeving onbeschikbaar vanaf donderdag 2 mei om 18 u. tot zondagavond 5 mei
- 21-03-2019 - Nieuwe interface voor Intervat
Intervat beschikt vanaf nu over een nieuwe interface. Ontdek de voornaamste wijzigingen (PDF, 201.88 KB).
- 28-02-2019 - E-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 9 en 10 maart
2018
- 10-12-2018 - Hoe uw aangifte met de pdf-handtekening correct indienen
Het kan zijn dat u een ontvangstmelding krijgt maar dat uw aangifte toch niet rechtsgeldig is ingediend. Dat komt vaak voor als u via de externe modus werkt, dus als uw browser niet toelaat om de pdf-handtekening direct in de browser te maken.
Om uw aangifte via de externe modus correct in te dienen, moet u de aangifte bevestigen en ondertekenen door op ‘Voor akkoord, digitale ondertekening van deze verzending’ te klikken in de blauwe balk. Na het ondertekenen, keert u automatisch terug naar het dashboard. Als de aangifte correct is ingediend, krijgt u de status ‘Succes’.
- 05-12-2018 - Nieuw: naast het rekeninguittreksel kunt u voortaan ook de actuele stand van de btw-rekening-courant raadplegen op MyMinfin.be
Meld u aan als onderneming (MyMinfin Pro) en vind er onder ‘Mijn Fiscaliteit’ eveneens uw verrichtingen en de laatste afsluiting van uw rekening-courant terug.
U moet dus niet meer wachten op het driemaandelijkse overzicht per brief, maar kunt op elk moment uw status raadplegen.
-
03-12-2018 - E-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 8 en 9 december, mogelijke storingen op zondag 9 december
- 28-11-2018 - Impact van de Brexit op btw en douane-formaliteiten
Vanaf 30 maart 2019 zal door de Brexit het Verenigd Koninkrijk geen deel meer uitmaken van de Europese Unie. Dat heeft gevolgen, onder meer op het vlak van btw en douane, voor ondernemingen die handelen met het Verenigd Koninkrijk.
Veel is afhankelijk van het feit of er voor 30 maart een akkoord gesloten wordt. Met een akkoord zal er immers een overgangsperiode zijn tot en met 31 december 2020 en zal de Brexit pas echt een impact hebben vanaf 1 januari 2021. Tijdens de overgangsperiode blijven voor het Verenigd Koninkrijk dezelfde regels gelden als voor een lidstaat van de EU.
Meer info
- 29-08-2018 - E-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 8 en 9 september 2018
- 12-07-2018 - E-services: UPDATE
De e-services zijn opnieuw beschikbaar.
- 12-07-2018 - E-services en Contactcenter niet beschikbaar
Door een probleem met onze netwerkproviders zijn de e-services van de FOD Financiën (Tax-on-web, MyMinfin...) momenteel niet beschikbaar.
Het is ook niet mogelijk om het Contactcenter telefonisch te bereiken.
We stellen alles in het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Bedankt voor uw begrip.
- 14-05-2018 - Vereenvoudigde elektronische handtekening en nieuwe ontvangstvestigingen
Vanaf heden kunt u uw aangiften gemakkelijker ondertekenen via de knop 'Voor akkoord,… '. Het oude systeem dat gebruikt werd in de pdf werd inderdaad vervangen.
Meer info (PDF, 315.31 KB)
- 23-04-2018 - E-services onbeschikbaar op zaterdag 28 april tussen 8 uur en 18 uur
Door een IT-onderhoud zullen de e-services van de FOD Financiën niet beschikbaar zijn op zaterdag 28 april tussen 8 uur en 18 uur.
Met dit onderhoud zullen de identificatie- en authentificatiesystemen aan de hoogste veiligsheidscriteria beantwoorden.
Bedankt voor uw begrip. -
05-03-2018 - E-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 10 en 11 maart 2018
- 19-01-2018 - Intervat verstoord
Intervat ondervindt momenteel storingen. We doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
- 19-01-2018 - Gebruikt u een Isabel-certificaat? De Isabel-diensten zullen niet beschikbaar zijn dit weekend.
De Isabel-diensten zullen niet beschikbaar zijn dit weekend.
In geval van een probleem met de toegang of handtekening met uw Isabel-certificaat, raden wij u aan om Isabel te contacteren.
- 12-01-2018 - Ontvangstbewijs: vereenvoudigde procedure en nieuw model
Wij hebben de procedure van indienen van ontvangstbewijzen vereenvoudigd. Enkel uw handtekening voldoet voortaan om uw aangifte correct in te dienen.
Hieronder een voorbeeld van het nieuwe model van bevestiging (pagina 1):
2017
- 22-12-2017 - Tolerantie tot 10 januari voor btw-aangiften voor de periode november 2017
De toepassing Intervat ondervindt momenteel enkele technische problemen, buiten de bevoegdheden van de FOD Financiën, waardoor sommige gebruikers er niet in slagen om btw-aangiften in te dienen.
Voor de btw-aangiften over november 2017, ontvangen uiterlijk op 10 januari 2018, zal er geen boete wegens laattijdige indiening toegepast worden.
- 01-12-2017 - IT-onderhoud: e-services niet beschikbaar op zaterdag 9 december
Door het laatste IT-onderhoud van het jaar zullen alle e-services niet beschikbaar zijn op zaterdag 9 december tussen 7u en 18u.
Bedankt voor uw begrip.
- 21-11-2017 – Intervat - toestand weer normaal
Gisteren ondervonden we vertragingen op ons netwerk. Het is probleem is nu opgelost.
- 20-11-2017 – Vertraging
Momenteel is er vertraging op ons netwerk. We doen er alles aan om dit op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
We brengen u op de hoogte zo gauw de situatie genormaliseerd is.
- 16-11-2017 – Intervat onbeschikbaar vandaag tussen 12u30 en 13u30
- 13-11-2017 - Tolerantie ingevolge tijdelijke onbeschikbaarheid van Intervat
Ingevolge een verlengde onbeschikbaarheid van de toepassing Intervat zijn er bepaalde belastingplichtigen die hun aangiften niet hebben kunnen indienen op de 9e en 10e november 2017. Hoewel de wettelijke indieningstermijn de 20ste oktober verlopen was, zal de administratie alles in het werk stellen om de tolerantie die dienaangaande werd ingevoerd te respecteren. De eventuele nadelige gevolgen voor de belastingplichtigen zullen bijgevolg worden rechtgezet wanneer deze het gevolg zijn van de tijdelijke onbeschikbaarheid van de Intervat-toepassing.
- 14-11-2017 - Probleem met de toegang tot Intervat? Maak de cache van uw browser leeg en wis de cookies
Als u geen toegang kunt krijgen tot Intervat, raden we u aan om de cache van uw browser leeg te maken en de cookies te wissen.
- 13-11-2017 - Nieuwe versie geïnstalleerd
De nieuwe, verbeterde versie van Intervat is geïnstalleerd. Meer informatie over de nieuwe functionaliteiten (PDF, 615.32 KB).
- 10-11-2017 - Nieuwe versie van Intervat - toepassing onbeschikbaar op vrijdag 10, zaterdag 11 en zondag 12 november 2017
We installeren een nieuwe versie van Intervat. Om technische redenen is de onbeschikbaarheid van de toepassing verlengd. De toepassing zal dus niet beschikbaar op vrijdag, zaterdag en zondag.
Met de nieuwe versie wordt Intervat gebruiksvriendelijker en performanter. Zo zal u voortaan o.a.- bestanden offline valideren
- alleen de aangiften met fouten opnieuw moeten indienen of verbeteren. Correcte aangiften in dezelfde zending zullen nu wel aanvaard worden.
- als belastingplichtige de aangiften zelf kunnen raadplegen die uw mandataris voor uw onderneming heeft ingediend.
- 07-11-2017 - Nieuwe versie van Intervat - toepassing onbeschikbaar tot en met vrijdag 10.11.2017 <update>
Op donderdag 09.11 installeren we een nieuwe versie van Intervat. Daarom zal de toepassing die dag niet beschikbaar zijn, ook een deel van vrijdag.
Met de nieuwe versie wordt Intervat gebruiksvriendelijker en performanter. Zo zal u voortaan o.a.- bestanden offline valideren
- alleen de aangiften met fouten opnieuw moeten indienen of verbeteren. Correcte aangiften in dezelfde zending zullen nu wel aanvaard worden.
- als belastingplichtige de aangiften zelf kunnen raadplegen die uw mandataris voor uw onderneming heeft ingediend.
- 05-09-2017 – IT-onderhoud: e-services onbeschikbaar op zaterdag 9 september 2017
- 18-07-2017 - Controleer in Intervat of een ondernemingsnummer btw-plichtig is
Wilt u weten of uw klant een actief btw nummer heeft? Ga naar het tabblad ’btw regimes’ in het linker menu om toegang te krijgen tot die informatie. Door het ondernemingsnummer in te geven kunt u de regeling van belastingheffing en de indieningsverplichtingen (periodieke aangiften en klantenlijsten) raadplegen. Deze informatie is van belang voor uw eigen klantenlijst. Bekijk hier de stappen in Intervat. - 02-06-2017 - Intervat verstoord op zaterdag 3 juni 2017 in de voormiddag
- 03-03-2017 - IT-onderhoud: e-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 11 en 12 maart 2017
- 23-02-2017 – E-services verstoord
2016
- 01-12-2016 - IT-onderhoud: e-services niet beschikbaar tijdens het weekend van 10 en 11 décember 2016
- 26-10-2016 - Intervat zal door onderhoudswerkzaamheden aan de database niet beschikbaar zijn vanaf 26/10 (22 uur) tot 27/10 (5 uur)
- 31-05-2016 - E-services onbeschikbaar op zondag 5 juni 2016
- 11-01-2016 - Ontvangstbevestiging - Nieuwe handtekening FOD Financiën
Na het indienen van een aangifte of document ontvangt u automatisch een ontvangstbevestiging.
De handtekening van de FOD Financiën die op deze ontvangstbevestiging staat werd gewijzigd en heeft nu de vorm zoals hieronder voorgesteld. Dit logo toont dus aan dat uw aangifte of document goed ontvangen werd door ons.
2015
- Oudere versies van Windows XP en Internet Explorer niet meer ondersteund
- DRM TEAM : een nieuw team ten dienste van schuldenaars van btw en bedrijfsvoorheffing
- 13-02-2015 - Toevoeging nieuwe module 'Curator'
Begin december 2014 voegden we een nieuwe module toe aan de Intervat-toepassing. U kunt nu als curator de verzamelaangifte, voorzien bij aanschrijving nr. 26 dd. 31.08.1978, elektronisch indienen via Intervat.
Meer info
- IT-onderhoud tijdens het weekend van 7 en 8 februari 2015 – planning
- 14-01-2015 - (Update) Op 16 januari 2015 van 16 tot 20 u. zal het niet mogelijk zijn u na de kantooruren op Intervat aan te melden « In naam van een onderneming ». Door onderhoudswerken aan de database van de Kruispuntbank voor Ondernemingen zullen bepaalde functies (bijvoorbeeld de wettelijke vertegenwoordiger) niet beschikbaar zijn en dus automatisch ook het mandatenbeheer welke noodzakelijk is voor de login « In naam van een onderneming ».
U zal zich wel nog steeds kunnen aanmelden « In eigen naam ». We willen u echter wel wijzen op de consultatiebeperkingen van de aangiften na ingave (enkel mogelijk voor degene die documenten indiende).