Het UBO-register is een register waar alle ‘Ultimate Beneficial Owners’ of ‘uiteindelijke begunstigden’ van een vennootschap of andere juridische entiteit in geregistreerd staan. U kunt uw uiteindelijke begunstigden registreren door u aan te melden bij de toepassing op het MyMinfin-portaal.
De wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten (‘Wet’) voorziet in de invoering van een register van uiteindelijke begunstigden in België (waarbij het Engels acroniem ‘UBO’ staat voor ‘Ultimate Beneficial Owner’; hierna het ‘UBO-register’).
Ons dienstaanbod
registratie in het UBO-register
Registreer u in een paar stappen in het UBO-register om aan de wet te voldoen.
Ons nieuwsoverzicht
TECHNISCHE STORING ubo-register - 30/10/2023Door onvoorziene omstandigheden kan het UBO-register tijdelijk worden verstoord wanneer u de controlestructuur van uw entiteit raadpleegt. Ons IT-team heeft een tijdelijke oplossing geïmplementeerd waarmee u toch de controlestructuur van uw entiteit kunt raadplegen. Het is dus mogelijk dat u bij vennootschappen slechts gedeeltelijke informatie ziet over de aard van de controle van de uiteindelijke begunstigden. Ons team doet zijn uiterste best om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak. |
HERINNERING: verplichting om uiteindelijke begunstigden te registreren: boetes UBO - 16/08/2023Ter herinnering: de uiterste datum voor het registreren van uiteindelijke begunstigden (UBO) was 30 september 2019, of één maand na de datum waarop de entiteit is opgericht. Aangezien de eerste boetes werden verstuurd in november 2021 en vervolgens in december 2022, werd een tolleringsperiode toegepast voor bepaalde mensen die meenden dat ze zich hadden geregistreerd, maar de procedure niet correct hadden gevolgd. Vanaf vandaag eindigt de tolerantieperiode voor degenen die de procedure niet correct hebben gevolgd en hun uiteindelijke begunstigden niet hebben geregistreerd. Youtube-video's, gebruikershandleidingen en FAQ zijn beschikbaar als er problemen optreden tijdens de registratie. Bij problemen met de registratie zijn we ook bereikbaar via MyMinfin of telefonisch op 02/572.57.57 (code 16552). |
|
Hulp nodig?

Wij staan tot uw dienst!
Heeft u een vraag over de registratie en het gebruik van het UBO-register? Heeft u een probleem met het registratieproces? Vele gebruikershandleidingen, FAQ’s en video's zijn beschikbaar om u te helpen.
Als u de oplossing voor uw probleem niet heeft gevonden, kunt u ook contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch op 02/572.57.57 (code 16552).
gebruikershandleidingen FAq'S VIDEO'S