Toegang Ubo-register

Toegang Ubo-register

  • Hoe kan ik verbinding maken met de online applicatie van het UBO-register?

    De verbinding met de online applicatie gebeurt uitsluitend via het onlineportaal MyMinFin, tabblad "Toepassingen", of door hier te klikken en de link "UBO-register" te volgen.

    U kunt alleen verbinding maken met de online applicatie door middel van uw elektronische identiteitskaart of een andere veilige, door de FOD BOSA goedgekeurde authenticatiemethode (bijv. token, Itsme, mobileapp).

  • Kan ik verbinding maken met het UBO-register met een commercieel certificaat?

    Nee, commerciële certificaten (bv. ISABEL, enz.) worden niet aanvaard. U moet verbinding maken via een van de door FOD BOSA goedgekeurde authenticatiesystemen (bijv. eID, ItsMe, token, etc.).

  • Volgens het register heb ik geen rechten om het UBO-register aan te passen. De correcte rollen en mandaten werden toegekend. Wat moet ik doen?

    Controleer of u namens een onderneming bent ingelogd op het platform en niet namens uzelf.

    Indien u correct namens een onderneming bent ingelogd, neem dan contact op met de UBO-dienst op het volgende adres: ubobelgium@minfin.fed.be.

  • Ik heb geen toegang tot het UBO-register, nochtans ben ik wettelijk vertegenwoordiger. Wat moet ik doen?

    Controleer of u correct bent opgenomen als functiehouder bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO).

    Als dit niet het geval is, moet u de informatie in de KBO bijwerken. Deze link geeft uitleg over de stappen die daartoe in de KBO moeten worden ondernomen.

    Het wijzigen van deze informatie kan enkele weken in beslag nemen.

    Indien u toch correct bent opgenomen als functiehouder in de KBO, kunt u contact opnemen met de UBO-afdeling op het volgende adres: ubobelgium@minfin.fed.be

  • Hoe kan ik verbinding maken met het platform van het UBO-register zonder e-ID?

    Als u niet beschikt over een e-ID of elektronische kaart voor buitenlanders en u toegang wenst tot de online diensten van de Administratie, kunt u zich inschrijven bij uw gemeente. Vraag uw gemeente of zij deze dienst aanbiedt. U kunt contact opnemen met een gemeente.

    U moet zich na het maken van een afspraak persoonlijk melden bij uw gemeente. Na een identiteitscontrole wordt u geregistreerd. Na registratie ontvangt u een persoonlijke activeringscode op papier en een link wordt naar uw e-mailadres gestuurd. Nadat u de digitale sleutel via de link en activeringscode hebt geactiveerd, hebt u toegang tot de online diensten van de Administratie en kunt u uw digitale sleutels beheren met uw gebruikersnaam, wachtwoord en digitale sleutel.

    Meer informatie kan verkregen worden door hier te klikken.