Als Belgische financiële instelling moet u elk jaar aan de FOD Financiën de inlichtingen verschaffen die onder CRS vallen. Dat doet u door CRS XML-bestanden te versturen via MyMinfin.
Om CRS XML-bestanden te mogen versturen, moet u eerst het volgende doen:
- Uw financiële instelling registreren bij de Sociale Zekerheid (als dat nog niet gebeurd is). Zo krijgt u toegang tot de beveiligde online diensten en kunt u vervolgens een hoofdtoegangsbeheerder aanwijzen.
- U of uw medewerkers de rol ‘Aanstelling Eigen Onderneming / Indiener CRS bestand’ toewijzen via de toepassing Mijn eGov-rollenbeheer.
Eenmaal de rol toegewezen is, verbindt u zich met MyMinfin en kiest u ‘in naam van een onderneming’.
Selecteer het ondernemingsnummer waarvoor u het CRS XML-bestand wilt uploaden.
Onder ‘Mijn professionele toepassingen’:
- Klik op ‘CRS bestanden’.
- Upload het CRS XML-bestand dat u gemaakt hebt.
U krijgt een ontvangstbevestiging na verzending en validatie van het bestand door de FOD Financiën.
Als uw bestand niet geldig is, krijgt u een foutenrapport.
Meer info over het toewijzen van een rol via de toepassing ‘Beheer van mijn eGov-rollen’.
Verzending van CRS XML-bestanden
- Toegang tot het portaal:
- Toegang tot het testportaal:
Documentatie
- Rollenbeheer eGov - overzicht
- Rollenbeheer eGov - handleiding
Demo MyMinfinPro (archief) (PDF, 955.01 KB)
FAQ
- Verzending van bestanden (under construction)