Deposito- en Consignatiekas (DCK)

Heeft u hulp nodig bij uw dossier? Hier vindt u een antwoord op de meeste vragen, ingedeeld per onderwerp. U kan ook de klantendienst contacteren.

  • E-mailadres: info.cdcdck@minfin.fed.be
  • Telefoonnummer: (32) (0)257 741 10 (elke werkdag van 9:00-12:00 en 13:00-16:00) 
  • Postadres: Kunstlaan 30, 1040 Brussel
  • Bezoek: Handelsstraat 96, 1040 Brussel

Heeft u een gerichte (specifieke) vraag over een bestaand dossier? Neem rechtstreeks contact op met de dossierbeheerder.

Bericht aan curatoren

Sinds 01/09/2018 kan u zelf uw betalingsinstructies in het kader van een faillissement invoeren in een gloednieuwe interface. De naam van deze interface? E-DEPO Faillissementen. Deze toepassing die speciaal voor u werd gecreëerd, is toegankelijk via MyMinfin Pro en zal uw dagelijks werk vergemakkelijken.

De briefwisseling hieromtrent per post en de bijhorende portkosten zijn voorgoed verleden tijd: u hoeft het document op papier niet langer te laten ondertekenen door de rechter-commissaris belast met het faillissement dat u behandelt, noch dit document per post terug te sturen naar de Deposito- en Consignatiekas. In plaats daarvan moeten de rechter-commissaris en u simpelweg een handtekening (bij voorkeur elektronisch als u wilt dat uw bestand voorrang krijgt) op een PDF-bestand plaatsen die de betalingsinstructies bevat. Vervolgens neemt REGSOL het op zich om het bovengenoemd bestand per e-mail automatisch te verzenden naar de Deposito- en Consignatiekas. Eenvoudig en effectief.

Deze elektronisch ingediende dossiers worden bovendien veel sneller behandeld (2 dagen) dan de dossiers die op papier worden ingevoerd (van 6 tot 8 weken). Ingevolge een interne reorganisatie van de DCK kan vanaf januari 2019 de behandeling van de papieren betaalstaten niet langer gegarandeerd worden binnen de 8 weken.

BERICHT AAN ALLE KLANTEN VAN DCK

Vanaf 1 juni 2018 moeten alle aanvragen tot opening van een nieuw dossier bij de Deposito- en Consignatiekas gebeuren via het passende formulier, te vinden in de FAQ's op deze site. Zoniet zal uw aanvraag niet behandeld worden. 

De Deposito- en Consignatiekas aanvaardt sinds 1 april 2018 vrijwillige kantonnementen niet langer. Een vrijwillig of minnelijk kantonnement gebeurt op vrijwillig initiatief van de betrokken partijen, zonder vonnis, of tussenkomst van een deurwaarder. Vanaf 1 april 2018 moet u hiervoor een andere financiële instelling aanspreken. De gerechtelijke kantonnementen blijven wel deponeerbaar bij de Deposito- en Consignatiekas.

Wij danken u voor uw begrip