Bezoek ons in onze infocenters

Vanaf 15 juli 2020 ontvangen wij u in onze infocenters en onze kantoren in Eupen enkel op afspraak.
Het dragen van een mondmasker is verplicht!

Wat kunt u doen in een infocenter?

 U kunt:

  • een afbetalingsplan aanvragen1;
  • vragen over terugbetalingen stellen;
  • onderhoudsgelden aanvragen;
  • voorschotten op onderhoudsgeld aanvragen en vernieuwen;
  • verlaagd btw-tarief aanvragen voor een auto voor een persoon met een handicap;
  • een btw-nummer aanvragen.

Maak online een afspraak Maak een afspraak via ons Contactcenter Onze infocenters

 U kunt ook:

  • een huurcontract laten registreren;
  • schenkingen van roerende goederen laten registreren2;
  • een compromis laten registreren;
  • vragen stellen over een bezwaar tegen het kadastraal inkomen of tegen de venale waarde van een onroerend goed;
  • een kadastraal uittreksel aanvragen.

Opgelet: voor deze administratieve stappen kunt u enkel via ons Contactcenter een afspraak maken.

Maak een afspraak via ons Contactcenter Onze infocenters

  • vragen stellen over de personenbelasting.

Opgelet: de hulp bij het invullen van de aangifte werd beëindigd op 30 juni en is dus niet mogelijk in de infocenters.

Maak een afspraak via uw centrum Particulieren 

Wist u dat u de meerderheid van uw administratieve zaken online of per telefoon kan regelen?

Als u een beroep moet doen op de diensten van FOD Financiën:

  • Kies dan eerst voor onze digitale diensten (website, MyMinfin en andere e-services).
  • Bel naar ons Contactcenter (02 572 57 57), iedere werkdag van 8u30 tot 17 uur.
     

Hoe maak ik een afspraak?

Vanaf 15 juli 2020 ontvangen wij u enkel op afspraak tussen 9 en 12 uur.

De manier om een afspraak te maken kan verschillen naargelang van de administratieve stap die u wil doen. Raadpleeg hierboven de mogelijke administratieve stappen en hoe u daarvoor een afspraak moet maken.

Opgelet: Plan uw bezoek aan het infocenter tijdig in. Het is niet mogelijk om op dezelfde dag nog een afspraak te krijgen.
 

Hoe bereid ik mijn bezoek voor?

Vergeet volgende zaken niet mee te brengen:

  • uw identiteitskaart;
  • de nodige documenten voor uw afspraak.

Kom op tijd. Als u meer dan 10 minuten vertraging hebt, hebben wij het recht om uw afspraak te annuleren. Zo komen de afspraken die volgen op die van u niet in het gedrang.
 

Met welke hygiëne- en veiligheidsmaatregelen moet ik rekening houden tijdens mijn bezoek?

Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers vragen we u om tijdens uw bezoek:

  • altijd een mondmasker te dragen (opgelet: Mondmaskers worden niet ter beschikking gesteld door de FOD Financiën);
  • indien mogelijk alleen te komen;
  • uw eigen balpen mee te brengen;
  • uw handen te ontsmetten bij het betreden van het gebouw. De FOD Financiën voorziet hiervoor desinfecterende gel aan de ingang;
  • altijd de veiligheidsafstand van 1,5 meter te respecteren;
  • de signalisatie in het gebouw nauwgezet op te volgen.


1 - Opgelet: u kan hiervoor enkel in het infocenter terecht wanneer er nog geen vervolging gestart is. Contacteer in geval van vervolging uw lokaal invorderingsteam. U vindt de gegevens van uw lokaal invorderingsteam in uw fiscaal dossier op myminfin.be

2 - Enkel in de infocenters van Brussel, Antwerpen en Luik. Voor de andere regio’s belt u ook naar ons Contact Center om een afspraak te plannen in uw bevoegd lokaal kantoor.