Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren

Mini-Contactcenter AAD&A

De Algemene Administratie van de Douane en Accijnzen is overgestapt naar het nieuwe gecentraliseerde telefoniemodel van de FOD Financiën.

  • Hoe en wanneer kan je het mini-contactcenter van de AAD&A bereiken?

    Via telefoon:

    Je kan ons op werkdagen bereiken via het unieke telefoonnummer 02 572 57 57, geopend van 9 tot 17 u.

    Eerst kies je de taal (Nederlands, Frans of Duits) en de Administratie voor wie je vraag bedoeld is. Zodra je in het keuzemenu voor nummer 4 'Douane en Accijnzen' hebt gekozen, word je doorgeschakeld naar het Mini-Contactcenter dat aan de hand van FAQ's jouw vraag zal beantwoorden. Indien nodig word je doorverbonden met de juiste dienst of expert binnen onze Administratie.

    Via mail:

    Zit je met een complexe vraag, dan kan je ook een mailtje sturen naar info.douane@minfin.fed.be.

  • Hoe werkt het mini-contactcenter van de AAD&A?

    Het mini-contactcenter van de AAD&A bestaat uit een aantal ambtenaren die werken voor het centrale departement Marketing van onze administratie. De medewerkers van het mini-contactcenter beantwoorden telefonische vragen van burgers en ondernemingen en baseren zich hiervoor op een lijst met veelgestelde vragen. Indien nodig verbinden ze de oproep door naar de juiste dienst of expert binnen onze administratie. Het team beheert daarnaast ook de mailbox van het algemeen mailadres info.douane@minfin.fed.be.

  • Wat is de missie van het mini-contactcenter van de AAD&A?

    Het mini-contactcenter heeft als missie een grote rol te spelen in het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening door de FOD Financiën. Het contactcenter verbetert de dienstverlening door zoveel mogelijk vragen van burgers en ondernemingen kwaliteitsvol te beantwoorden of correct door te verwijzen. Op die manier vermindert het contactcenter de werkdruk in de buitendiensten, waardoor die zich meer kunnen toeleggen op andere kerntaken.