Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren

Hoe werkt het?

Registratie in een paar stappen

 2. Kies uw identificatiemiddel en klik vervolgens op inloggen “in de naam van uw onderneming”.

Personen zonder een Belgische authenticatiemethode (eID, Itsme ) kunnen vanaf nu via de toepassing ForREG (Foreign Registration) toegang krijgen tot het UBO-register. Volg de stappen op de FORREG-pagina om toegang te krijgen. 
3. Ga naar "een entiteit opzoeken" en klik op het blauwe ondernemingsnummer onderaan de pagina.
4. U bent op de UBO-fiche van de entiteit. Ga naar de controlestructuur en klik op "wijzigen" onderaan de pagina.

Registratie van een natuurlijk persoon:
Klik in de kolom "Actie" op en vul de gegevens van de uiteindelijke begunstigde in.

Registratie van een intermediaire entiteit:
Klik in de kolom "Actie" op en vul de gegevens van de intermidaire entiteit in.
5. Link het UBO-register met het Belgisch Staatsblad of voeg één of meerdere ondersteunende documenten toe die aantonen dat de geregistreerde informatie over de UBO(s) adequaat, nauwkeurig en actueel is.
6. Bevestig deze informatie jaarlijks met de knop "jaarlijkse bevestiging".

 registratie


wat gebeurt als er geen registratie is?Wat gebeurt er als er geen registratie is?

De wettelijke vertegenwoordigers hebben na de oprichting van de entiteit 30 dagen de tijd  om zich te registreren. Na afloop van die termijn:

1ste brief : 

De wettelijke vertegenwoordiger ontvangt een brief op het domicilieadres : "Kennisgeving van de wettelijke verplichting om uw uiteindelijke begunstigden te registreren voor het opleggen van een administratieve geldboete.".

2de brief : 

Als de UBO(s) zich na kennisgeving van de eerste brief niet in het UBO-register hebben geregistreerd, zal aan de wettelijke vertegenwoordigers hoofdelijk een administratieve geldboete van 500 euro worden opgelegd. 


Hulp nodig?

Hulp nodig?

Wij staan to​t uw dienst!

Heeft u een vraag over de registratie en het gebruik van het UBO-register? Heeft u een probleem met het registratieproces? Vele gebruikershandleidingen, FAQ’s en video's zijn beschikbaar om u te helpen.

Als u de oplossing voor uw probleem niet heeft gevonden, kunt u ook contact met ons opnemen via ons contactformulier of telefonisch op 02/572.57.57 (code 16552).

gebruikershandleidingen FAq'S VIDEO'S