Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren

Inloggen op MyMinfin als niet-inwoner

Het is opnieuw mogelijk in te loggen via eIDAS.

Wenst u uw fiscale formaliteiten online te verrichten of toegang te krijgen tot uw persoonlijke gegevens?

Om u op een veilige manier te kunnen inloggen op MyMinfin (en andere toepassingen van de FOD Financiën), moet u zich persoonlijk aanmelden met een digitale sleutel. De digitale sleutels zijn ook afhankelijk van uw nationaliteit.

Inloggen op MyMinfin als niet-inwoner

  • Ik heb een Belgische identiteitskaart

    Wat te doen?

  • Ik heb de Belgische nationaliteit, maar geen Belgische identiteitskaart meer

    U kunt een elektronische identiteitskaart aanvragen bij de Belgische ambassade of het Belgisch consulaat in uw land van verblijf.

  • Ik heb een nationaal elektronisch identificatiemiddel van een lidstaat van de Europese Unie (bijvoorbeeld een identiteitskaart)

    Momenteel kunt u MyMinfin gebruiken met een nationaal elektronisch identificatiemiddel van een van de volgende landen:

    • Denemarken
    • Duitsland
    • Estland
    • Groothertogdom Luxemburg
    • Italië
    • Kroatië
    • Letland
    • Litouwen
    • Malta
    • Nederland
    • Polen
    • Portugal
    • Slovenië
    • Slowakije
    • Spanje
    • Tsjechië
    • Zweden

    Wanneer u zich voor de eerste keer wilt aanmelden bij eIDAS, hebt u het volgende nodig:

    • uw nationaal elektronisch identificatiemiddel
    • uw Belgisch rijksregisternummer of uw Belgisch bisnummer
    • uw e-mailadres
    • en uw telefoonnummer.
       

    Wat te doen?

    Wanneer u problemen ondervindt bij het aanmelden, raadpleeg het helpcentrum of neem contact op met de bevoegde diensten van het betrokken land.

  • Ik bevind mij in een andere situatie maar ik woon in België of kan er naartoe

    Als u in België bent of u kunt naar België reizen, kunt u zelfs zonder Europese identiteitskaart toegang krijgen tot de online diensten van de overheid.

    Maak daarvoor een afspraak bij het uw dichtstbijzijnde lokaal registratiekantoor en volg de procedure. We raden u aan om de digitale sleutel ‘beveiligingscode via e-mail’ te activeren. Die sleutel is gemakkelijk te gebruiken en veilig.

    Wat te doen?