Hebt u vorig jaar uw belastingaangifte laten invullen door een van onze medewerkers? Misschien bellen we u op in april om u dit jaar weer hulp aan te bieden.
De hulp bij het invullen van de aangifte verloopt uitsluitend op afspraak.
Hulp bij het invullen van de belastingaangifte 2024
Ga ik een oproep van de FOD Financiën krijgen? Wat moet ik doen?
In april zullen we bellen naar de mensen die:
- hun aangifte in 2023 door een medewerker hebben laten invullen,
- en ons hun gsm- en/of telefoonnummer hebben gegeven.
Als u zich in die situatie bevindt, kan u een oproep van ons krijgen. Een medewerker zal u een afspraak voorstellen om uw aangifte telefonisch te laten invullen.
Als u akkoord gaat, zal onze medewerker een afspraak voor u vastleggen in mei (of juni). Als u onze oproep gemist heeft, zal onze medewerker een boodschap inspreken en u later nog éénmaal proberen te contacteren.
Als u dat verkiest, kunt u vanaf begin mei zelf een afspraak maken. Indien u een papieren aangifte ontvangt, zal het telefoonnummer van onze afsprakenlijn hierop vermeld staan.
Ik heb een afspraak voor een hulp per telefoon. Hoe verloopt de hulp bij het invullen van de aangifte?
- Een medewerker belt u terug op de afgesproken datum. Hij zal samen met u uw aangifte invullen. Die hulp is gratis en verloopt volledig telefonisch.
- Een afspraak in de voormiddag? De medewerker belt u op tussen 8.30 u. en 13 u.
- Een afspraak in de namiddag? De medewerker belt u op tussen 12 u. en 17 u.
- Houd uw identiteitskaart en alle documenten die nuttig zijn voor uw aangifte bij de hand:
- als ze betrekking hebben op 2023
- met inbegrip van eventuele inkomsten of onroerende goederen in het buitenland.
- U ontvangt vervolgens per post een bevestigingsdocument met de gegevens die onze medewerker heeft ingevuld. U moet dat ondertekenen en terugsturen (of bevestigen via MyMinfin).
- Een medewerker belt u terug op de afgesproken datum. Hij zal samen met u uw aangifte invullen. Die hulp is gratis en verloopt volledig telefonisch.
Hoe kan ik pogingen tot fraude (phishing) herkennen?
We bellen u met het nummer 02 572 57 57.
Beëindig in de volgende gevallen de oproep meteen:
- De beller kent uw naam niet.
- Er wordt gevraagd om te betalen voor de hulp.
- Er wordt voorgesteld om bij u thuis te komen.
- Er wordt u gevraagd naar informatie zoals:
- uw rekeningnummer, uw creditcardnummer enz.
- een wachtwoord, de pincode van uw identiteitskaart enz.
- uw adres of uw e-mail