Onze infocenters en kantoren zijn tijdelijk gesloten voor het publiek. U kunt de grote meerderheid van uw administratieve zaken online of per telefoon regelen.

Hulp bij het invullen van de belastingaangifte

Hebt u vorig jaar uw belastingaangifte laten invullen door een van onze medewerkers? Misschien bellen we u op om u dit jaar weer hulp aan te bieden.

De hulp bij het invullen van de aangifte verloopt uitsluitend telefonisch en op afspraak. Door de gezondheidssituatie blijven onze kantoren gesloten.

Hulp bij het invullen van de belastingaangifte 2021

  • Ga ik een oproep van de FOD Financiën krijgen? Wat moet ik doen?

    In april, zullen we bellen naar de mensen die:

    • hun aangifte in 2020 door een medewerker hebben laten invullen
    • en ons hun telefoonnummer hebben gegeven.

    Als u zich in die situatie bevindt, krijgt u misschien een oproep van ons. Een medewerker zal u een afspraak voorstellen om uw aangifte telefonisch te laten invullen.

    Als u akkoord gaat, zal de werknemer een afspraak voor u vastleggen in mei of juni.

    Als u dat verkiest, kunt u later, wanneer u uw aangifte ontvangt, zelf een afspraak maken. Er zal een telefoonnummer op de enveloppe van uw papieren aangifte staan.

  • Ik heb een afspraak. Hoe verloopt de hulp bij het invullen van de aangifte?

    Op de datum van uw afspraak zal een medewerker u opbellen en samen met u uw aangifte invullen. Die hulp is gratis en verloopt volledig telefonisch.

    Houd op voorhand uw identiteitskaart en alle nuttige documenten bij de hand.

    U ontvangt vervolgens per post een bevestigingsdocument met de gegevens die onze medewerker heeft ingevuld. U moet dat ondertekenen en terugsturen (of bevestigen via MyMinfin).

  • Kan ik zelf bellen om een afspraak te maken?

    Dat is nog niet mogelijk.

    U zult uw aangifte of uw voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen in mei. Zo nodig, zult u ons kunnen bellen op het nummer dat op het document staat.

  • Hoe kan ik pogingen tot fraude (phishing) herkennen?

    Sommige mensen met slechte bedoelingen kunnen onze oproepen imiteren.

    Beëindig in de volgende gevallen de oproep meteen:

    • De beller kent uw naam niet.
    • U hebt vorig jaar uw belastingaangifte niet laten invullen door een van onze medewerkers.
    • Er wordt gevraagd om te betalen voor de hulp.
    • Er wordt voorgesteld om bij u thuis te komen of er wordt u gevraagd om ergens heen te gaan.
    • Er wordt u gevraagd naar informatie zoals:
      • uw rekeningnummer, uw creditcardnummer enz.
      • een wachtwoord, de pincode van uw identiteitskaart enz.
      • uw adres of uw e-mail