Onze infocenters en kantoren zijn tijdelijk gesloten voor het publiek. U kunt de grote meerderheid van uw administratieve zaken online of per telefoon regelen.

Papieren aangifte

Papieren aangifte 2021

  • Hoe mijn aangifte invullen en opsturen?

    U vindt in uw ‘bruine omslag’ de nodige documenten om uw aangifte in te vullen en op te sturen.
     
    Om er zeker van te zijn dat we uw aangifte tijdig ontvangen en dat ze correct behandeld wordt:

    • Stuur uw aangifte naar het aangegeven adres (geef ze niet af op een belastingkantoor).
    • Frankeer de omslag voldoende.
    • Gebruik enkel de aangifte die we u stuurden (geen fotokopie, geen aangifte van een andere persoon of van een vorig jaar).
  • Wanneer moet ik mijn aangifte indienen?

    We moeten uw papieren aangifte ten laatste op 30 juni 2021 ontvangen.
  • Ik heb mijn aangifte nog niet ontvangen. Wat kan ik doen?

    De aangiften en de voorstellen van vereenvoudigde aangifte worden gedurende de hele maand mei verstuurd.

    Wilt u niet wachten? Uw aangifte of uw voorstel van vereenvoudigde aangifte is al online beschikbaar via MyMinfin (Tax-on-web).

    Hebt u begin juni nog niets ontvangen? Bel dan naar uw belastingkantoor (‘centrum Particulieren’). Houd uw identiteitskaart bij de hand voordat u belt.

  • Waar kan ik de brochure met uitleg over deel 2 van het voorbereidende document vinden?

    U kan die downloaden op deze pagina.
  • Hoe de aangifte eenvoudiger indienen?

    Zelfs als u een papieren aangifte ontvangt, is uw aangifte altijd online beschikbaar via MyMinfin (Tax-on-web). U kan uw aangifte eenvoudig en snel indienen dankzij de vooraf ingevulde gegevens en de online begeleiding.