Opgelet: wij ontvangen u voortaan alleen op afspraak in al onze kantoren

Uniek contactpunt

Uniek contactpunt - Vzw's

  • Voor welke ondernemingen?

    Het uniek contactpunt bestaat voor alle grote ondernemingen, behalve voor:

    • de grote ondernemingen gevestigd in Amblève, Bullange, Burg-Reuland, Butgenbach, Eupen, La Calamine, Lontzen, Raeren of Saint-Vith (raadpleeg de kantorengids om de bevoegde controledienst te vinden)
    • de grote ondernemingen :
      • die belastingplichtig zijn als ‘niet-inwoners’, en
      • die niet voldoen aan het criterium ‘specifieke activiteitensectoren’

    (raadpleeg de kantorengids om de bevoegde controledienst te vinden)

  • Waarvoor kan ik terecht bij dit contactpunt?

    Een uniek contactpunt voor de grote ondernemingen - de afdeling Sectorcoördinatie - is opgericht op 1 juli 2015.

    U kunt bij de afdeling Sectorcoördinatie terecht bij vragen om specifieke fiscale informatie. Wij vragen u de gegevens van de betrokken onderneming en een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving op te nemen in uw vraag. U kunt ook een omschrijving van de activiteiten van de betrokken onderneming toevoegen indien dit uw vraag verder verduidelijkt.

    U kunt bij de afdeling Sectorcoördinatie ook terecht voor vragen over aanvragen uitbreiding groep van ondernemingen en het verkrijgen van een uitstel voor het indienen van de aangiften en de afwijkingen op het elektronisch indienen.

    U kunt een e-mail sturen voor alle aanvragen voor woonplaatsattesten of woonplaatscertificaten (276Conv).

    Voor praktische informatie zoals

    • e-mailadres doorgeven of wijzigen
    • telefoonnummer doorgeven of wijzigen
    • rekeningnummer doorgeven of wijzigen (voor btw geeft u elke wijziging door via formulier 604B)
    • verbeteren aangifte
    • stand van de rekening/courant btw

    kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met uw team beheer

    Voor vragen over de e-services kunt u terecht bij het ContactCenter op het nummer 0257 257 57.

    Wij wijzen erop elke belastingplichtige de mogelijkheid heeft om een voorafgaande beslissing te vragen aan de FOD Financiën over de fiscale gevolgen van een verrichting of situatie die op fiscaal vlak nog geen uitwerking heeft gehad. Hiervoor kunt u terecht bij de Dienst Voorafgaande beslissingen in fiscale zaken (ruling), een autonome dienst van de FOD Financiën.

    Aanvragen tot individuele akkoorden inzake kosten eigen aan de werkgever worden uitsluitend door de Dienst Voorafgaande beslissingen in fiscale zaken behandeld. Dit geldt zowel voor nieuwe aanvragen als voor aanvragen tot verlenging van zulke akkoorden.

    Consulteer voor meer informatie onze  dienstencatalogus (PDF, 315.4 KB).

  • Contactgegevens

    De contactgegevens van de afdeling Sectorcoördinatie zijn:
        
                   FOD Financiën
                   Algemene Administratie van de Fiscaliteit
                   Administratie Grote Ondernemingen
                   Centrum GO Beheer en Gespecialiseerde Controles - Afdeling Sectorcoördinatie
                   Kruidtuinlaan 50 bus 3354
                  1000 Brussel
                  E-mail Sectorcoördinatie
                  Tel. 02 579 19 50